tisdag 15 december 2015

Händer det något i garaget….?

Jo det har gjorts en del investeringar som kommer kunna hjälpa till att på sikt öka takten något på ES renoveringen.

Strip-All har inhandlats efter att bara hört lovord om detta dundermedel av X3 och Micke.

Har även inhandlat en lite kraftigare kompressor som ger högre L/min, så nu slipper jag släpa kompressor mellan garagen. Jag tillhör ju de lyckligt lottade som har två garage.

Jag fick ju lite bannor av X3 att jag inte koncentrerar mig på ESn utan svartjobbar lite på 164:an, medans Richard tyckte en B30 i P1800 borde vara en bra kombination.

Så då gör vi väl lite åt båda sakerna:



För att inte repa grundlacken gjorde jag slag i saken och provmonterade 164:ans B30E i ESn innan lackering, här ser ni att den precis fick plats, så då får man fundera på om B20F skall ned i Strip All badet eller om man skall leta reda på en B30 till. Blev förresten nöjd med färgen på luftrenaren, använde Biltemas grå fälgfärg för att få lite bättre hållbarhet på ytan.

3 kommentarer:

  1. Snygg julbluff, Lennart! :-)
    På 80-talet fanns en P1800 med B30 som åkte på klubbträffarna kring mälardalen. Syntes flitigt i klubbtidningen. Den hade 164 blinkers fram och var vit med blå tonad kant på karossen har jag för mig. Den var inte snygg...men ganska cool som bröt av från originalgänget

    SvaraRadera
  2. För bättre vägegenskaper behöver paketet flyttas bakåt. Amazon var lite för framtung med B30.
    För trevligare motorljud, kör på Rover V8 eller Ford V6. Dessa motorer är lättare och kompakta. Bara som ett litet tips, ifall original inte lockar... /Thomas

    SvaraRadera
  3. Jasså den gick ni inte på...
    Sandsäck i reserhjulsutrymmet på ESn borde väl delvis kompensera 2 extra cylindrar Thomas...
    Hade varit skoj att se den B30 installationen som du nämner Mark.
    Jag har alla klubbtidningar sen starten så jag får väl bläddra igenom dom om ingen har något foto från motorrummet.
    Den fina med Rover V8 har jag plåtat.
    Men ni kan vara lugna det blir en B20F även om det är lockande med mer hp än vad den avgasrenade kan erbjuda.

    SvaraRadera