onsdag 6 januari 2016

Kallstartsprov D-Jetronic

Dags att provstarta 164:an igen och varför inte testa om kallstartsventil mm fungerar i -12 C…

Den gick igång men var inte helt lättstartad, först var det torrsprickor i sugslangen så pumpen sög tjuvluft. Provade även de två andra bränslepumparna jag har liggandes, en sprillans ny NOS läckte vid kontakten så den behöver åtgärdas. Den andra som jag fick igång för 2 år sedan ville inte längre så nu fungerar bara en. Inte helt pålitliga de där Bosch D-jetronic el bränslepumparna vilket jag även minns från 1980 / 90-talet då de byttes med jämna mellanrum, vill minnas att jag fick köpa två nya Bosch pumpar under min aktiva 164 tid mellan 1982 -1990.
Frågan är om man skall satsa på en VPs pirat istället? Vill ju ha en fungerande till 1800ES och en till 164E och gärna en i reserv för att ha med i bagaget för säkerhets skull.




Shit va nice tyckte både sonen och jag.


1 kommentar:

  1. Den där har du inreggad till sommaren. Bra Jobbat!
    Men nu vill jag se uppdateringar av plåtjobb på ES'en..Det är ju bara lite kvar, så är den plåtklar och redo för nästa moment.

    SvaraRadera