fredag 19 mars 2010

"P1800 konsulter" på plats för hjälp med strategisk viktig plåtbit

Idag har jag haft den stora förmånen att få hjälp av två kollegor, Mr P1800-61 #115 och en prisbelönad PV 444KS renoverare. Tänk vad man kan utföra på 3 timmar om man får lite hjälp med problemlösning och vana händer!
Vi började med att ta bort min provisorsika plåt i höger främre hjulhus.
Sen efter en hel del tänkande, mätningar, kryssmätningar och lite riktning för att få frontplåt rätt i förhållande till hjulhuset så tillverkades en ny plåtbit.


Punktsvetsning, men vi upptäckte att svetsgasen inte kommer fram kontinuerligt som den skall utan bara någon sekund i början av svetsning så detta får jag titta närmare på, felsökning påbörjades men ingen lösning ännu, återkommer i frågan så det kan bli lite finare svetsar igen.


Men nu är en mycket viktig plåtbit på plats och slutsvetsning står på tur.


Det som krävde tankearbete och kontrollmätningar är följande främre balk liksom att del av främre rambalkarna är borttagna.


Ett stort tack till team P1800-konsulterna, välkomna åter!
En viktig milstople nästan klar i karossrenoveringen, känns verkligen bra.

1 kommentar:

  1. Det var bara roligt att få driva fram en riktig plåtbit igen. Bara synd att gasen till din svets hade lagt av, hoppas du hittar vad som är fel.

    Visst kan jag komma ut någon mer gång om du vill.
    Här hemma går jag och väntar på att våren ska komma och smälta all snö, så att jag kan få in bilen i garaget igen och börja med plåtjobbet igen. // P1800-61

    SvaraRadera