fredag 11 december 2009

Nr 134 från Volvo Daytona Beach, Florida


Idag fick jag e-mail från Volvo Daytona Beach som sålde bilen ny. Ett familjeföretag som sålt Volvo sedan 1971 på samma adress. Min bil var tydligen nr 134 som levererades till en Mr R Bray i South Daytona.
Säljaren Mr F Hougham skriver att
"We installed am/fm stereo & airconditioning in the car. Selling price was $ 6500".
Då har jag första ägarens namn vilket inte gick att läsa på kontraktet frågan är nu hur man kan få information om resterande ägare i USA, någon som har erfarenhet?

5 kommentarer:

  1. Grattis!
    Kul att du hittat en trådände att dra i för att få tag i tidigare ägare.
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, men vi får hoppas att någon annan har erfarenhet av att hitta tidigare ägare i US.

    SvaraRadera
  2. Hej Igen
    Jo, du bör nog tillåta annonyma att kommentera din blogg om du vill har svar.
    Kolla / inställningar / kommentarer / "vilka som ska kunna kommentera" under rubliken "instrumentpanelen" på bloggen.
    Om du vill alltså...

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset nu är det öppet för alla besökare att lägga in kommentarer och tips.

    SvaraRadera
  4. Googlade lite och snubblade över denna sida.
    Verkar inte helt vattentätt då våra chassinummer kanske inte är helt unika, men värt ett försök.
    Du kanske har ett gammalt US regnr att söka på.

    www.usimportcheck.com

    Och lite om VIN nr
    http://www.vinguard.org/vin.htm

    en annan sida för historik
    https://www.mycarcheck.com/

    VIN nummer förklaringar och länkar till alla stater i US
    http://www.vehicleidentificationnumber.com/

    SvaraRadera
  5. Det verkar som att om bilen är tillverkad före 1981 när den 17 siffriga VIN koden introduserades så går det inte att få fram någon historik baserat på chassinummer, då är det klubbar man hänvisar till. Har inte fått fram något gammalt USA reg nr på bilen men jag Googlar och Facebookar efter de två namn jag har förste ägaren och en Mr A Barker i Lutz Florida som ägde den i alla fall 1986 som jag kan se på en liten gul lapp kalad "Florida Vehicle Registration Certificate", jag hittar något som kallas "Tag number" på lappen och det kanske
    ev kan vara det som i USA normalt kallas "License plate"...i så fall kanske en bit på vägen. // P1800ES-73

    SvaraRadera