torsdag 9 maj 2013

Gislaved Frost på en Florida bil?

Började att byta ut skruvarna som håller tanken till rätt längd dvs 958236 efter att ha besökt CVI butiken. Bytte ut främre V bromsslangarna.
Sen var tanken att de nylackerade USA stötfångarfästena med dämpare skulle monteras men insåg att de främre måste få nya hål borrade i främre rambalkarna (de jag har bytt ut tidigare), men kommer bara åt ena sidan så det kan lika gärna vänta tills bilen är på hjul. Till de bakre så hittar jag inte bultarna så då får det vara också....
Så vad hitta på nu då? Inser att det allt mer börjar närma sig nästa stora punkt i renoveringen, att vända ned bilen på hjul igen. Men ser då att 3 st av hjulen inte håller luften så då tar jag fram mina gamla vinterhjul Gislaved Frost till min Volvo 164E-74  som inte rullat sedan 1989 och fyller upp dom med luft för att se om jag kan få ihop 4 fungerande hjul.

Trots allt borde jag väl spruta på underredesmassa  på underredet innan det är dags att vända bilen..eller skall jag vänta tills bilen är helt klar? Beslutsångest...någon som har kloka råd?

Någon som vet om tunn hålrumsolja kan användas över karosskarvar (ovanpå karosserikittet) och sedan få tjocka massan över sig eller fäster inte den tjocka massan då?

När väl bilen är på hjul igen blir det till att slipa hela karossen ren från ytrost både invändigt och utvändigt efter blästringen som gjordes för många år sedan.

1 kommentar:

  1. Mitt tips är att vänta med all rostsyddsbehandling tills du är klar med all form av lackering. Men det är en fördel att kunna hålrumsspruta utan monterad inredning för då kommer du åt alla hål in i balkar från kupén. Men som sagt vänta tills all lackering på bilen är klar

    SvaraRadera