Jo i går var jag lite nöjd med mig själv... "740-plåten" den som inte finns att köpa längre..som tur är kommer den döljas av bagagemattan så blir det inte NOS nivå så är det bara utvalda som får se den på plats senare.
Men att sätta fast en dyr framskärm och sätta kapen i den...där behövs nog lite fysisk P1800-konsulthjälp. // Lennart
Jag följer dig i tysthet... Bra jobbat Lennart! Nu borde hela kanten vara fixad. Jag håller med X3 att det bör vara dags för "740-plåten", kul att den fått ett namn. Men glöm inte att den vill ha lite massage innan den passar och att det går att göra en ny om den första inte skulle bli lyckad... //Richard
En blogg om min Volvo 1800ES 1973 med chassinummer 7967. Min bil leveransrapporterades från Lundby fabriken den 21 juni 1973 (dvs knappt en vecka innan den sista ch nr 8077 lämnade line den 27 juni kl 14). Min bil skeppades sen till Florida och Volvo of Daytona Beach. Leverans skedde den 24 September nypris $ 6500.
Under 1989 säljs den i Tampa Florida till en svensk familj boendes i St Augustine USA, i April 1989 tullas den in i Sverige.
I Juni 1991 säljs den vidare av importören. Demontering och sandblästring görs av kaross, reservdelar köps in men sen avstannar projektet. Jag köper bilen i maj 2003. .
Åren går och barn, hus, trädgård och 220 km pendande t.o.r till arbetet i Södertälje och ett resande arbete ger liten tid att påbörja projektet. Men drömmen om en P1800 har jag sedan 1973 då jag tillsammans med pappa besökte Volvo Bil & Truck i Västra Frölunda som 9-åring och fick min första P1800 broschyr. Denna broschyr har det sedan tittats i oändligt många gånger och mer broschyrer och litteratur om P1800 och medlemskap i P1800 klubben har hållit drömmen vid liv.
Hösten 2009 påbörjas arbetet. Sakta men säkert påbörjas återskapandet av en helt nedplockad bil.
Det går framåt ser jag. Märker du hur självförtroendet växer? Kul att se dina framsteg. Snart är det väl dax att montera 740-plåten?
SvaraRaderaJo i går var jag lite nöjd med mig själv...
SvaraRadera"740-plåten" den som inte finns att köpa längre..som tur är kommer den döljas av bagagemattan så blir det inte NOS nivå så är det bara utvalda som får se den på plats senare.
Men att sätta fast en dyr framskärm och sätta kapen i den...där behövs nog lite fysisk P1800-konsulthjälp. // Lennart
Jag följer dig i tysthet... Bra jobbat Lennart! Nu borde hela kanten vara fixad.
SvaraRaderaJag håller med X3 att det bör vara dags för "740-plåten", kul att den fått ett namn. Men glöm inte att den vill ha lite massage innan den passar och att det går att göra en ny om den första inte skulle bli lyckad... //Richard