söndag 7 september 2014

Sista böjen klar

Ännu ett steg närmare slutet av tillverkningen av "740-plåten" sista böjen är nu klar och nu återstår bara att slipa allt snyggt och fin rikta gummilistens kant i regn rännan. Sen skall det bli riktigt skönt att slippa bakänden och börja med höger framskärm kanske...

Råkade ut för en lite rolig episod idag, i strålande sensommarvärme skulle sonen och jag ut och sälja jultidningar, gick över förväntan, men vi har en trogen kundkrets...Men vid sista anhalten gick det inte att lägga i Driven på Saab 9-5ans automatlåda. Växelspaken kändes lös och inga verktyg hade jag med mig, så växelväljar vajen har väl lossnat vid spaken tänkte jag. Vad göra 5 km från hemmet, jo backa hela vägen hem igen, nu vart det mest på små grusvägar så så många möten blev det inte men några så de fick sig nog ett gott skratt.
Väl hemma var problemet ganska lättlöst, växelväljarvajern hade lossnat vid automatlådan men den fick jag dit igen. Så nu är man en kung på att backa...



4 kommentarer:

  1. En god anledning att lämna SAAB-träsket, Lennart ;-)

    SvaraRadera
  2. 60 000 problemfria mil förutom service o några mindre rep bästa bilen jag haft.

    SvaraRadera
  3. He-he..nu blev du allt lite stött. Själv har jag bara ett mindre antal mil i kompisens 9-5 Aero på meritlistan, men jag gillar den där jaktplansfinessen med instrumentbelysningen.

    SvaraRadera
  4. He he nej, men en annan har ju dock fler Volvo 4 st än Saab 2 st hemma på gården...men kan konstatera att den bil som gott överlägset billigast och minst reparationer trots de 60 000 milen på mätaren efter att ha haft både XC70 och 9-5 parallellt under några år så vinner Saab 9-5 an överlägset. XC70 är en kanonskön bil att åka i och tar sig fram oavsett väglag, en fördel när man bor på landet. Men kommande lacken till P1800an kommer få vänta pga alla reservdelar som har behövts bytas på XC70...

    SvaraRadera