onsdag 15 oktober 2014

Slipa, slipa

Ännu någon timme i motorrummet, mer slipning av ytrost.

Inser att den tryckluftdrivna raka lilla slipmaskinen jag inhandlade kräver en större kompressor, som jag har men tyvärr gått sönder..så nu får lilla kompressorn jobba hårt. Att renovera den stora kompressorn går säkert men kräver några kvällar, tid jag inte har så enklast och billigast just nu att leta efter en elektrisk rak eller vinklad liten behändig slipmaskin istället så jag kan komma åt i skrymslen och vrår.


Det börjar blänka på fler ställen nu...


1 kommentar:

  1. Det kryllar av billiga större kompressorer för ett par tusenlappar på Blocket och liknande ställen. Maskinauktioner på nätet kan också ge bra utdelning. Öppna plånboken och lägg timmarna på ESn istället. Mitt tips iallafall!

    SvaraRadera