Först dit med nytt spigot lager vid vevaxeländen, svänghjul, ny lamell & tryckplatta samt urtrampningslager.
Lyfta i med eller utan växellåda?
Det blev med, då gamla gubbar inte vill ligga mer än nödvändligt under bilen...
Lite trögt att få in ingående axeln, så först drogs kopplingskåpan fast och sen lite spel mellan låda och kopplingskåpa där vi drog ihop det hela, skönt att slippa detta jobb under bilen.
Dags att lyfta med 2 stroppar & Jarmos motorlyft, solen skiner på oss inget regn i sikte, nu kör vi! |
Med en lång stabil regel styrde och lyfte Richard och jag växellådan i position |
Men aj aj så trångt det var på en P1800 jämfört med mina tidigare erfarenheter av motorlyft på PV och 164:a. Luftfilter, ventilkåpa lossades men hjälpte inget vidare, gasreglaget bakkant motor skulle vi tagit loss tidigare..
Undertill såg det dock bra ut, växellådan vilade mot en liggbräda som smidigt följde med när vi sänkte. Men sumpen gick mot motorbalken och bakkant motor tog i torpedväggen / kupefläkt...
Nu tog Richard fram sin ide och den visade sig fungera, av med motorfästen och motorkuddar fram, sedan infästning växellåda mot växellådsbalken |
Då är den på plats |
ca 5 timmar senare |
Tack för hjälpen idag.
SvaraRaderaTack för hjälpen idag.
SvaraRaderaTack själv. Bra övning inför kommande lyft på ES
SvaraRadera