Kopplade bränslepumpen direkt i motorrummet med liten dunk. Provtryckte genom att köra pumpen konstant någon minut och fick läckage på två slangbitar på insprutningsröret, dessa byttes.
Spridarnas slangar höll konstigt nog tätt, de brukar annars läcka när de stått ostartade länge.
Provade även att tryck regulatorn släppte förbi överskottsbränsle till returen till tanken,
Samtliga kontakter till insprutare och givare till insprutningen togs loss och sprayades med 5:56.
Ja då var det dags:
:
Låter ju riktigt bra och tycker nästan som om den till och med går på alla 6?
Då vet man att den går i alla fall även om mkt återstår, ta loss tank och rengöra, byta bränslefilter. Ta loss samtliga bromsok och renovera, sen kan premiärtur göras. Men som sagt det får bli senare och nu har snön kommit så nu kan jag med gott samvete satsa på ESn istället efter att ha klarat denna milstolpe till min och sonens glädje. Sonen tvättade skinnklädseln med skinntvål medan jag bytte torra och gamla bensinslangar.
Häftigt! Den lever ju! Grattis!
SvaraRaderaDen där har du ju rullandes till sommaren.
Tack. Ja omöjligt är det ju inte, vore skoj att kunna ta en "provkörning i samband med reparation" under året. Kanske en tur till OK o kolla in mina gamla 80-tals lagningar i golv o framaxelbalk för att se om de behöver göras om eller fortfarande ok...
SvaraRadera