...idag gjordets det sista på underredet. Hittade några mindre saker att svetsa men det var fort gjort. Sen på med några gamla Dinitrol underedsspray och i hålrummen blev det Mercasol hålrumsvax.
Klammade upp bränslerören jag bytte förra året lite bättre med fler G-klammor.
Sen var det dags för provstart.
Efter lite strul med en veckad tryckbränsleslang som rätades ut kom soppan fram
från den provisoriskt monterade bränslepumpen.
Men sen var det en kabel som lossnat vid förkopplingsmotståndet bredvid tändspolen (motorn startade men slocknade så fort startnyckeln släpptes).
Men sen så spann den raka 6:an så fint igen efter 11 månaders stillestånd.
Så en kväll till så borde den kunna rulla ut ur garaget där operation storstädning sen skall påbörjas.
I morse sparade jag en bärgning o verkstadsbesök åt grannens kompis vars fyrhjulsdrivna VAZ Niva hade vart ute i skogen igår och släpat hem lite stockar som fällts. Dagen efter när kopplingen hade fått jobba hårt kunde han inte lägga i en växel...Låter bekant så jag o tipsade om fenomenet fastklistrat kopplingslamell mot svänghulet...det visade sig rätt. I med tvåans växel, tryck ned kopplingspedalen och kör på startmotorn, bilen hoppar fram någon meter men sen lossnade den igen. Frid o fröjd.
Men, men så var det ju här med underredsmasa i håret efter dagens rostskyddsbehandling...Tips mottages tacksamt, jag borde ju inte vara den första.
söndag 17 juni 2018
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar