Första provturen har gjorts men den gick då riktigt illa med förgasarsmällar och orkeslös. Tillbaka igen för felsökning...
Fördelaren var lös från USA, försökte ställa in tändningen på 22-24 grader som B18D i utförande 1 skall ha, gick inte, stannade vid tomgång och förgasarsmällar.
Sitter fördelar drevet fel från USA?
Kollade tändkablarna först och de var skiftade på cyl 2 och 3, pluggade nippeln på insugningsröret då bromsservo saknas. Nu gick det att ställa in tändningen och nu gick det betydligt bättre. Inga förgasarsmällar längre.
Men en förgasar inställningen skulle nog inte skada, gissa vem som kommer på besök...Mr SU dvs Richard hade med sig en slang att ställa in förgasarna med genom att lyssna på insugningsljudet och justera med en special tillverkad 17 mm nyckel, såg ut som en doktor med stetoskåp. Men motorn verkade gå på 3 cylindrar och fortfarande orkeslös vid provkörning igen, så nu blev det rengöring av tändstiften och det visade sig att stiften var ordentligt sotiga på några av cylindrarna och nu gick den på alla 4 cyl och förgasarjusteringen gav nu en helt ny kraft i motorn.
Vänstra förgasaren visade sig behöva justeras. |
Anders vaxar 164:an som fick stå ute i vinter under Amazon renoveringen. |
Dr SU in action
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar