torsdag 20 maj 2021

Givande telefonsamtal, messenger kontakter med FB vänner och avgassystems funderingar

Vi började i USA och letade inredningspanelen på höger sida bak och golvmatta fram hos Nick Tralton. Där fanns inget...sen ringde Mr X3 och berättade att han hade blinkers insatser i bra skick från dotterns 1800E USA bil som jag kunde få köpa. Sen funderade vi på om gult positions gillas av Bilprovningen eller inte eller om det måste vara vita? Mark skulle kolla vidare då det finns olika bud en del 1800 har tagit sig igenom besiktning med de USA orange positionsljusen i blinkers (de har en gemensam lampa en tråd för positionsljus och en tråd för blinkers och glaset är orange). Sverige har ju tidigare krävt vitt ljus fram för position men kan ju ha ändrats senare år...? Sen var jag i kontakt med Per B och fick napp på en ny halvsats VP golvmattor det blir perfekt istället för det jag har idag fram och bak i olika bruna nyanser. Inte långt ifrån Per finns Johan F och han hade den efterlängtade högre bakre panelen i bagageutrymmet i samma solblekta bruna nyans som min vänstra liksom bagagerums golvmattan bak. Det här blir perfekt. Sen visade det sig att han har bättre beg dörrsidor också och panelerna vid baksätet. Full av energi efter dessa trevliga herrars hjälp gav jag på mig en inventering av de olika avgassystems delar jag har. Några Volvo orginal oanvända delar men rostiga efter lång förvaring men med reservdels etiketten kvar. Samt även några delar i rostfritt, så här ser det ut och det som saknas nu är böjen över bakaxeln för den som jag har kan ju inte vara rätt eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar