lördag 7 oktober 2023
Tändinställning 99-69, provkörning, bromsar, promenad…
Rengjorde fördelarens platta och vakumvikter som var ordentligt skitiga. Monterade sen de två små fjädrarna som AC-delko har som håller vakumvikterna, lätt att tappa vid montering men med en litet buntband som håller fjädern gick det lätt utan missöden. Rotorn är ju också speciell på detta tändsystem, viktigt att se att den 4-kantiga klacken respektive runda tappen kommer på rätt sätt på vikterna innan de två skruvarna dras åt. Nockarna till brytarkontakten smörjdes med Bosch specialfett.
Sen dags för tändinställning 10 grader vid 800 rpm och bortkopplad vacumslang. Här är plattan rengjord innan vikter och fjädrar återmonteras.
Provkörning och nu gick den bättre. Vid bromsning känns det att bromsoken inte vill släppa direkt efter man släppt pedalen. Hissade upp och bromsade hårt och släppte pedalen men anliggande bromsar på alla 4 hjulen, som släpper efter lite körning. Men inga varma fälgar så inte så kraftig anliggning med andra ord. Men bromsok och bromsslangar får bli en översyn sen.
Provturen slutade dock med motorstopp och sen ville den inte starta igen så det fick bli en liten promenad hem 500 m, misstänker nu kondensatorn...morgondagen får visa.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Hinner du med regbes av P1800 innan vintern?
SvaraRaderaJo då kofångare kvar bara.
SvaraRadera