Som jag skrivit tidigare har den inte viljat varva vid körning över 2800 rpm. Det löstes genom att koppla bort kontakten till spjällkontakten, då var det inga problem att varva motorn under körning till 5000 rpm.
Sen upptäckte Nisse lackerere / svärson som fick provköra sin första 1800 att det läckte lite bensin vid tanken först trodde vi i skarven men det visade sig vara ett enkelt fel hade glömt att montera lilla slangen mellan avluftningsröret det tunna i tanken till påfyllningsröret.
Så med bränsledoften borta borde man väl kunna ge sig på en längre tur. Bränslepumpen låter fortfarande för mycket så det blir nästa steg se om den har skit i sig så det blir motstånd.
Men på väg hem efter att ha stått i en liten uppförsbacke så började den gå ojämt igen (trots full tank). Kom vidare en bit men sen ville den inte mer. Så öppnade huven och letade ev kontakter som lossnat och lät den svalna en stund. Hur varm skall en tändspole vara, den kändes lite väl varm...Men efter en stund så ville den starta igen och hem kom jag men varvvilligheten var borta igen. Så nu får filter i tanken kollas igen och nya bränslepumpen från VP tas loss liksom nya bränslefiltret för att se om ytterliggare skit har fastnat.
Det tar sin tid att få en bil att gå perfekt efter 35 års törnrosa sömn...
Efter detta står våtslipning med 2000, 3000, 4000 papper klarlacken på dörr och något mer ställe till där det har runnit lite vid klarlacks lackeringen. Justering H dörr. Förhoppningsvis så kan den besöka årets första bilträff på Djulö som brukar vara välbesökt på måndagar från maj.
söndag 28 april 2024
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar