Efter att ha läst tipset i tidningen Klassiker 3/2005 som jag nämnde om i förra veckan provade jag att lossa de 4 skruvarna som håller bränslepumpen något varv och sprutade i rostlösande och hällde i lite automatlådeolja genom in och utloppsrör. Det hjälpte, den förut fastrostade elektriska bränslepumpen vaknade till liv när jag kopplade den till ett löst 12 V batteri.
Nu gäller det att komma ihåg att dra åt skruvarna lite och låsa med låslack innan det är dags att prova den på riktigt. Nu vet jag att den fungerar i alla fall..
Den galvaniserade plåten som pumpen och bränslefilter skall sitta på rengjordes och lackerades med galvfärg.
I en låda hittade jag de skruvar och muttrar som jag saknade förut till kardanaxeln och fjädern till kardanaxel stödlagret, så nu är även det monterat som det skall.
söndag 17 mars 2013
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar