söndag 17 mars 2013

Bränslepump

Efter att ha läst tipset i tidningen Klassiker 3/2005 som jag nämnde om i förra veckan provade jag att lossa de 4 skruvarna som håller bränslepumpen något varv och sprutade i rostlösande och hällde i lite automatlådeolja genom in och utloppsrör. Det hjälpte, den förut fastrostade elektriska bränslepumpen vaknade till liv när jag kopplade den till ett löst 12 V batteri.
Nu gäller det att komma ihåg att dra åt skruvarna lite och låsa med låslack innan det är dags att prova den på riktigt. Nu vet jag att den fungerar i alla fall..

Den galvaniserade plåten som pumpen och bränslefilter skall sitta på rengjordes och lackerades med galvfärg.

I en låda hittade jag de skruvar och muttrar som jag saknade förut till kardanaxeln och fjädern till kardanaxel stödlagret, så nu är även det monterat som det skall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar