söndag 27 oktober 2013

Passagerargolv slutbehandlat med Kalcinex

Då har 3e behandlingen av Kalcinex fått verka i 72 timmar till:
Efter 72 timmar



Medlet avtorkat med fuktig trasa 

Närbild, rosten finns kvar trots 3 behandlingar...

Nu har jag kört ytan ren med slippkrull

Har syran gjort någon nytta? Närbild...




Nja jag är väl inte helt imponerad rosten finns kvar i de mest utsatta och gropiga ställena. Dock är det lite bättre än denna yta på förarsidan som bara har fått slippkrullsbehandling:

Så är det värt att slabba med kalklösningsmedel 3 gånger innan man fåt ytan skinande ren med slippkrull? Tveksamt, då går det nog snabbare att köra enbart slipkrull. Men jag ger Kalcinex en chans till har behandlat baksätets yta ikväll och kanske kommer det något tips hur ni andra har upplevt detta medel. Jag har kört outspätt och som sagt låtit det verka sammanlagt 5 dygn i 3 omgångar på ett ganska rostigt golv. 

2 kommentarer:

  1. Knepet är att inte låta det torka, pensla ca en gång i timmen(3-4 ggr). Blir också bättre fart om man stålborstar ytan lätt innan. Temperaturen spelar också roll.

    SvaraRadera
  2. Ok tack för det tipset, då skall jag prova det också. Vilken temp tror du man måste upp i för att få igång processen ordentligt?

    SvaraRadera