tisdag 5 augusti 2014

Fixa tidigare misstag

Nu är det dags att göra nytta igen, två veckor på Öland har gett ny energi att ta tag i en plåt som jag nu börjar bli ganska trött på den sk "740 plåten" som inte var det lättaste att få till. Jag bockade plåten med för liten kant som stöd för bagagerumsskivan. Så det är bara att försöka lappa vidare för att kompensera detta.
Ursprungsläget, kanten behöver bli lite större för att ge stöd att golvskivan.

Kapar till en remsa i två delar.


Klart, fast svetsad. Återstår att snygga till svetsen, sen borde det snart vara klart med den delen. 

5 kommentarer:

  1. Kul att se att du är igång igen.
    På´t bara...// Richard

    SvaraRadera
  2. Är det så illa så att inte ens bagagerumsskivorna har lika mått mellan bilarna? Kan väl inte vara så att skivorna är måttanpassade efter bilens ihopsvetsning... Eller skiljer det mellan -72 & -73? /Thomas

    SvaraRadera
  3. Vad har du får bredd på din stödkant? min gamla nästan helt upprostade var ca 18 mm

    SvaraRadera
  4. Min kant är också ca 18 mm. Träskivan är 700 mm lång på mitten. /Thomas

    SvaraRadera
  5. Ok tack. Min skiva är 695 mm på mitten, så det tyder ju på att man kanske kapade till dessa till rätt längd individuellt...Sen är det ju inte säkert jag har fått helt rätt lutning på plåten då då den är både svängd och vinklad samtidigt. Mvh Lennart

    SvaraRadera