fredag 2 januari 2015

Dags att sätta fart igen, batterihylla


Nej jag har inte bytt färg på bilen till rött utan besökte P1800-61 som nu är klar för lack, ett snyggt motorrum.




Letade efter  Internationals 2 komponent epoxi primer men den gick inte att hitta idag, utan fick beställas.
Funderade en stund på att köpa Biltemas vita motsvarighet men bestämde att köra samma fabrikat som invändigt i bilen

Så hem till garaget och där började jag med att demontera styrväxeln med ratt och rattaxel. Jag hade kommit ihåg att lackera anläggningsytan för styrlänken men inte längre upp så det var bara att ta bort igen så det kan grundas där.

Fortsatte att slipa i motorrummets skrymslen. Sen svetsade jag fast den batterihylla som jag hade liggandes från förre ägaren. Resultatet? Nej det får ni inte se förrän svetsarna har snyggats till...

2 kommentarer:

  1. Vilken cliffhanger...
    Jag väntar på fortsättningen med spänning...

    SvaraRadera
  2. Skulle varit ut i kväll men fastande framför whitepages.com och corporationwiki.com och tror mig nu äntligen ha hittat första ägaren Richard nu 75 år och en ägare Arthur från 1986 nu 62 år. Brev skickas i morgon med hopp om lite mer info om bilens historia…jag håller tummarna och laddar inför slipning i morgon kväll.

    SvaraRadera