Kul att du följer trots minskad (för tillfälligt) ES jobb. Har man en svets är det ju bara att köra utan att vara blyg, det löser ju vinkelslipen sen och lite mer svets om så behövs och mer vinkelslip.
En blogg om min Volvo 1800ES 1973 med chassinummer 7967. Min bil leveransrapporterades från Lundby fabriken den 21 juni 1973 (dvs knappt en vecka innan den sista ch nr 8077 lämnade line den 27 juni kl 14). Min bil skeppades sen till Florida och Volvo of Daytona Beach. Leverans skedde den 24 September nypris $ 6500.
Under 1989 säljs den i Tampa Florida till en svensk familj boendes i St Augustine USA, i April 1989 tullas den in i Sverige.
I Juni 1991 säljs den vidare av importören. Demontering och sandblästring görs av kaross, reservdelar köps in men sen avstannar projektet. Jag köper bilen i maj 2003. .
Åren går och barn, hus, trädgård och 220 km pendande t.o.r till arbetet i Södertälje och ett resande arbete ger liten tid att påbörja projektet. Men drömmen om en P1800 har jag sedan 1973 då jag tillsammans med pappa besökte Volvo Bil & Truck i Västra Frölunda som 9-åring och fick min första P1800 broschyr. Denna broschyr har det sedan tittats i oändligt många gånger och mer broschyrer och litteratur om P1800 och medlemskap i P1800 klubben har hållit drömmen vid liv.
Hösten 2009 påbörjas arbetet. Sakta men säkert påbörjas återskapandet av en helt nedplockad bil.
Det är modigt av dig att visa färska oslipade svetsar...Det är lite som att gå ut i mässingen och hämta morgontidningen där jag bor
SvaraRaderaKul att du följer trots minskad (för tillfälligt) ES jobb. Har man en svets är det ju bara att köra utan att vara blyg, det löser ju vinkelslipen sen och lite mer svets om så behövs och mer vinkelslip.
SvaraRadera