onsdag 5 augusti 2020

Bakläxa dörr

Ja när epoxi färgen kommer på syns det som inte syns så lätt efter enbart slipning...

Blev att slipa ned en del av den epoxi grundade V dörren igen. Men nu känns det bra med fingrarna får se vad Mr Epoxi säger i morrn. 

Sonen o jag har fortsatt spacklandet, mer slipa  i morrn och täcka med Epoxigrund när vi är nöjda. 
En av flera ställen fin justering efter tidigare tennad yta  spackel på. Sen vänta o slipa


     B-stolpe
     Bakläxa V dörr

 

    Lite svart färg på för att se om det behöver spacklas   mer eller inte innan Epoxin. 
Hittade en filmsnutt på nätet. Slutkontroll på linan 1973
Den lappen är vi inte riktigt klara med än för att sätta på karossen innan lackering...
En 164-73 som körs ut från fabrik, plasten på säten och dörrsidor
   På väg för uppställning på Torslanda innan leverans. 

5 kommentarer:

  1. Hej Lennart
    Jag tycker inte du skall jäkta på med lackeringen bättre göra det bra, gör klar bilen grundat med epoxi och ha den som ett rullande projekt.
    Synd att bara lägga på lack och inte allt är bra, eller kör den en sommar eller två med mattsvart eller varför inte folierad!

    SvaraRadera
  2. Hej Micke
    Blir ingen lack förrän lackeraren säger att det duger, troligtvis hjälper han med med det sista innan det är dags o känns bra. Kom över o ta en titt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du behöver en paus i slutmonteringsjobbet eller hur? Det finns fika här!

      Radera
    2. Är jag ute och åker så kommer jag svänga förbi, men nu är det fokus i mitt garage tyvärr...

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera