söndag 18 juni 2023
Bränslepump ordentligt monterad, avgassystem åtdraget, viktiga slangklammor tillsatsluftslid, hastighetsmätare
Nya bränslepumpen har bara varit provisoriskt monterad men nu är den monterad med konsol och gummiupphängning.
Avgassystemets slangklämmor drogs åt.
Efter detta skulle vi lyssna på ett lägre avgasljud men då rusade motorn på 3000 rpm vid start plötsligt...vad har nu hänt?
Visade sig vara en av slangarna mellan insugningsrör och tillsatsluftsliden som hoppat loss. Så nu sitter alla 4 anslutningar med slangklammor, det där vill man ju inte råka utför.
Hastighetsmätarvajer anslutning till överväxeln det var inte lätt, den känns 10-15 cm för kort, vinkelväxel saknas så gjorde en provisorisk lösning och drog vajern vid växelspakshålet tillsvidare. Ja nu fungerar även den.
Sen var det dags för däcken, de är nästan mya och suttit på 164:an 165/80 R15 som nu får tillbaka sina 14" 25-ekrade som den hade på 1980-talet.
Kvar att göra:
Ratt och nya rattaxelbussning monteras.
Styrlänk muttrar och saxpinnar.
Förarstol.
Kan det bli en liten premiärtur senast på 50-årsdagen 21 Juni då den färdigrapporterades efter montering i Lundby och slutjustering på Torslanda?
Dörrar, huv.
H4 ljusinsatser med inbyggd parkeringsljuslampa så de helgula USA blinkersen kan användas.
Främre kofångare.
Byta vattenpump och sätta fast kylare ordentligt.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar