lördag 13 september 2025

Provkörning 10 L/mil

Provkörning inför tänkt Frukostblubbs möte i Norrköping, törs man ge sig iväg...nej. Kör ca 1 mil, småryckningar vänder hemmåt för att prova och rengöra triggerkontakterna i fördelaren som styr insprutarna, har de fått olja / fett på sig kan det ev ge dessa symptom. Men nu varvar den inte mer än 3000 rpm och efter en stunds körning tecken på att bensinen håller på att ta slut. Man hör hur pumpen suger luft, inga läckage under bilen. Men hur är det möjligt tankade 10L innan avfärd drar bilen 10L/mil..?? Eller pumpar kallstartventilen in bränsle hela tiden vid körning eller vad har hänt?? Promenad hem för att hämta 10L dunk häller i och ser att tanken blir full, så inte bränsle brist. Så vad fasen är det..är det sugröret inne i tanken trots allt som spelar spratt med mig eftersom tanken tydligen inte var tom. Får provköra en runda i morgon med urkopplad kallstartsventil och se om den varvar normalt. Om inte måste det bli ny bränsletank för att utesluta den möjligheten till ännu en felkälla. Sugröret går ju inte att byta utan att öppna upp tanken..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar