söndag 27 juni 2021
Kopplings- och bromspedal
Började med det enklaste dvs kopplingspedal
Långa bulten skall dras igenom hålet nedanför tändspolens infästning.
Sen var det dags för den jobbiga bromspedalen. Lossade på fläktmotorhuset för att kunna trä de två långa bultarna igenom huset.
Svetsmuttern är till bromsljuskontakt konsolen liksom det hål där en axel håller konsolen på plats
Det besvärligaste att få dit är special bulten till hävarmen för anslutningen till bromsservot. Denna verkar vara felvänd i reservdelskatalogen, monteras den så tar den i ett hål i mellan väggen mellan huset för koppling resp bromspedalen när man bromsar
Tittar man på Mickesblogg verkar bult o mutter vara vända åt andra hålet. Mycket irriterande att Volvos skisser visar fel på denna svåråtkomliga bult.
Tittar man på Mickes blogg med sin 1800E automat sitter bulten vänd åt andra håller, så får väl göra lika annars lär det inte fungera om man följer Volvos skisser...
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar