söndag 23 januari 2022

Fasten seat belt

lampan tror jag inte att jag provat funktionen på. Provade lampan och den är ok men sen fick jag den inte att lysa när jag försökte koppla in som jag tror det skall vara
Här ser man att vit och svart kabel går till kontrollampan. Sen på elschemat så skall kontakten som känner av om någon sitter i passagerarstolen kopplas i en jord ledningens krets. I fästet för bilbälten förare och passagerare sitter två kontakter som skall kopplas in. Men hur känner den av om någon sitter i förarstolen om ingen kontakt sitter under sittdynan? Jag tolkade elschemat att den ensamma svarta kabeln skall kopplas ihop så här? Sen skall det finnas en summer men den hittar jag inte beskrivet någonstans vilket det är...kanske det är borttaget?
I instruktionsboken nämns att lampan skall lysa vid tändning, gör den inte. Jag får nog ge upp med denna tillsvidare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar