lördag 29 januari 2022
Oljefälla, handbroms, fotstöd
Oljefällan till vevhusventilationen målades liksom täcklocket där bensinpump sitter på förgasarmotorer.
Sen kunde handbromsen monteras färdigt då plastbussningarna från VP kommit.
Kontakten till handbromsen fungerar då kontrollampan för handbroms fungerar. Men varför ligger oljetemperaturs mätarens hållare för glödlampan så när rattfästet?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Leta i den här bloggen
Translate
P1800 bloggar
- Svenska Volvo 140-klubben
- Svenska Volvo PV-klubben
- Svenska Amazonklubben
- Svenska Volvo 164 klubben
- Volvo P1800 klubben
- K-E Målberg chassislist
- Min P1800 1961
- P958-X3
- Mickes blogg om P1800E-71
- https://volvop1800-1966.blogspot.com/?m=1
- Volvo 1800E 1970
- Roffemans 1961 ch nr 423
- P1800S 1966 vit fån USA
- p1800-6007.blogspot.se
- Johan W blogg om P1800-65
- 1800ES-72 Owe
- Project Elof
- Volvo P1800-64 chassi nr 9713
- Saintly wheels UK # 1533 1961
- P1800-62 in Australia
- kristerbroo.blogspot.se
- OveP P1800S-66
- Morens P1800 renovering
- P1800ES-72 chassi no 501
- P1800-64 chassi no 11728
- P1800-66
- Volvo P1800S
- P1800-69 helrenovering
Räknare
Bloggintresserade
Bloggarkiv
-
▼
2022
(110)
-
▼
januari
(16)
- 122 Sport Amazon grundlackad
- Oljefälla, handbroms, fotstöd
- Fläkt och vattenpump
- Försrstol och snart grundlack Amazon
- Hastighetsmätar drivning
- Fasten seat belt
- Tillbakablick 1973
- Inför instrumentbrädans montering
- Stol monterad
- Mer passagerarstol
- Fortsättning passagerar stol
- Förstols spärr och ventilations galler
- Passagerarstol påbörjad
- Blinkers relä, golvmatta, handbroms
- El system igen
- En sista kontroll av elsystemet
-
▼
januari
(16)
Om mig
- Min P1800ES-73
- En blogg om min Volvo 1800ES 1973 med chassinummer 7967. Min bil leveransrapporterades från Lundby fabriken den 21 juni 1973 (dvs knappt en vecka innan den sista ch nr 8077 lämnade line den 27 juni kl 14). Min bil skeppades sen till Florida och Volvo of Daytona Beach. Leverans skedde den 24 September nypris $ 6500. Under 1989 säljs den i Tampa Florida till en svensk familj boendes i St Augustine USA, i April 1989 tullas den in i Sverige. I Juni 1991 säljs den vidare av importören. Demontering och sandblästring görs av kaross, reservdelar köps in men sen avstannar projektet. Jag köper bilen i maj 2003. . Åren går och barn, hus, trädgård och 220 km pendande t.o.r till arbetet i Södertälje och ett resande arbete ger liten tid att påbörja projektet. Men drömmen om en P1800 har jag sedan 1973 då jag tillsammans med pappa besökte Volvo Bil & Truck i Västra Frölunda som 9-åring och fick min första P1800 broschyr. Denna broschyr har det sedan tittats i oändligt många gånger och mer broschyrer och litteratur om P1800 och medlemskap i P1800 klubben har hållit drömmen vid liv. Hösten 2009 påbörjas arbetet. Sakta men säkert påbörjas återskapandet av en helt nedplockad bil.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar