måndag 25 april 2022

Fortsättning gasvajer passagerarsida

Ja här kom nästa utmaning undrar hur det här monterades på line...en bricka som sitter fast i vajern skall sitta i motorrummet men den har diameter 18 mm och hålet i torpedväggen är 14 mm. Att lossa gasvajern nu på insidan i kupen är inte lätt så tillverkade en bricka med 6 mm hål och en slits det var den enda vettiga alternativet.
Den stora brickan slitsad skall sitta på insidan av torpedväggen, här en bild från Johan F ES.
Så nu är den egentillverkade slitsade mindre brickan på plats och gasvajern sitter fast med lilla muttern och stora slitsade orginal brickan på insidan. Sen skall en konsol monteras på insidan topeden som stopp för gasarmen men här måste man vara två för att kunna monteras...i de två hålen under genomföringen för gasvajern.
Sen skall man inte titta i reservdelskatalogen då blir man bara förvirrad. Konsol för automat och kickdown vajer har sin egen konsol men det behagar inte reservdelskatalogen berätta om man inte läser noga i noterna. Tänk om man hade haft en sida till istället för att försöka klämma in alla varianter i en teckning... Det var tack vare Mickes blogg och hans 1800E-71 automat som man förstod vad det var för konsol som visades...dvs inget för en manuell växellåda. https://micke1800.com/2020/03/28/kickdown-och-gasvajer/
Sen tänkte jag få dit gaspedalen men kan inte hitta var de två hålen är varken på insidan på golvet eller under bilen och jag har inte svetsat där...skumt.
En av två mindre kylarslangar mellan värmeventil och värmepaketet monterades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar