lördag 2 april 2022
Tuta fixad, ratt monterad, unik 73 detalj
Fortsatte med tutan, krävde lite felsökning innan det lyckades. Reläet slog till men ingen signal kom...Kablarna på signalhorns reläet visade sig var skiftade. så här skall de sitta:
Vart jordkabeln till signalhornet skall sitta har jag inte kunnat se på någon bild så jordade på ett ställe i fronten tills jag vet.
Sen fortsatte jag med ratten efter att ha provat att tutan fungerar vid jordning av kabeln som går genom rattstången.
Reservdelskatalogen visar detta, men inte vidare tydligt hur saker skall sitta..
Första frågan denna fjäder skall den verkligen sitta här? Måste vara längre ned men går inte att trycka ned och med fjädern på plats för man inte dit medbringaren i plast? Får tas bort i nuläget för att den vita medbringaren 672115 skall kunna få plats, rätt eller fel får vi se...
Den vita medbringaren är sprucken så får beställa ny sen, ett spår som skall sitta vid rattens pigg.
Drar åt muttern så ratten kommer på plats i splinsen men då den skall loss igen drar jag inte fullt moment nu. Sen dags för mekanismen för tutknappen. Den sitter med 3 långa special skruvar med fjädrar. Skruvarna dras inte fullt för att inte tutan skall låta konstant.
Nu fungerar tutan. Styrningen fungerar men det känns att ratten eller plast medbringaren går emot lite någonstans, så får fråga om råd om det sitter rätt eller inte eller om det är den spruckna plastmedbringaren som orsakar detta?
På 1973 så ser bakkofångaren inte likadan ut som på 1972 så de nedåtgående stötfångar hornen togs bort och då tog man fram dessa två gummitätningar för att dölja kaross genomföringarna i bakstammen. Efter någon vecka i blandning av glycerin och rödsprit är de mjuka och fina igen och enkla att montera
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar