söndag 23 februari 2014

Insidan grundlackerad !

Då var det äntligen dags att få grundlack på insidan av bilen "International Interprotect 2 komponent Epoxygrund lösningsbaserat" valde jag efter tips.
Jag började med att pensla fogar och andra svår åtkomliga ställen för att vara säker på att grundfärgen verkligen tränger in och en extra omgång på de tidigare mest rostiga ställena i golvet.
Därefter dags att blanda 3 delar färg och  1 del härdare. Det var väldigt tjockt och sprutningen gick inget vidare först så jag spädde lite med Cellulosa förtunning. Då blev det bättre fart på sprutan.
Naturligtvis letar sig några sandblästringskorn fram på något ställe när sprutpistolen kommer farande trots att jag blåst bilen i alla skrymslen och vrån många gånger....irriterande. Men det får man ta om man väljer sandblästring...
Efter att gjort slut på 1 L och sparat ngn dl för ev bättringsmålning i morgon så får värmefläktarna gå i natt.
Tack Mark för råd & dåd inför lackeringen!

Tyvärr kunde inte sonen hjälpa till i kväll som det var tänkt, han avslutade en trevlig sportlovsvecka med brutet ben i går efter en vurpa i lokala slalom backen "Spökbacken". Men känner jag honom rätt kommer han nog med kryckorna på besök i garaget snart när den värsta värken lagt sig.

Förts penselmålning på plåtfogar

 






3 kommentarer:

  1. Det är stort! Grattis till ett rejält steg framåt!
    Och vad snyggt det blir bara allt har samma färg.
    //Richard

    SvaraRadera
  2. Riktigt snyggt! En milstolpe! Det är bra för garagemoralen att få enhetlig färg på ytorna.

    SvaraRadera
  3. Tackar, jo det känns bra...

    SvaraRadera