Hittade en bild på hur klamman till långa kylvattenröret skall sitta fäst i bakre grenrörspinnbulten. Temperaturgivare kylvatten mätaren syns här.
Tempgivaren kylvatten för insprutningen sitter bredvid tillsatsluftsliden.
Temperaturgivare insugningsluft till insprutning sitter här mellan luftrenare och insugningsrör
Kallstartsventilen sitter på insugningsröret
Gasspjällkontakt sitter vid inloppet på insugningsröret och rör sig med gasspjället.
Denna brukar krångla och bli utsliten på kretskortet, rengjorde med elektronik spray.
På Volvo 164 klubbens hemsida finns mycket att läsa om D-jetronic och denna tabell med Bosch nummer och Volvo artikelnummer.
Trycktegulatorn för bränsletryck som följde med verkar fel så tog en från en extra uppsättning av 164E insprutning som jag hade liggandes sedan många år.
Gasvajern monterades.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar